First week - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Meta Otter - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Meta Otter - WaarBenJij.nu

First week

Door: Meta den Otter

Blijf op de hoogte en volg Meta

30 Augustus 2014 | Indonesië, Sanur

De eerste werkweek zit er al weer op.
Maandag t/m vrijdag van 8-5 , mwah ik ken slechtere tijden voor de horeca . Maar toch veranderd dat hopelijk nog wel een keer, want ik mis mijn harde werkavonden nu al bij Bottles.

Over de werkcultuur hier.....
NIET te vergelijken met Nederland.
Het gaat op een heel ander tempo, andere werkwijze ja eigenlijk is alles anders. Mijn geduld word hier goed op de proef gesteld, maar gelukkig went het al een beetje.

Deze week heb ik elk uur van de dag iets anders gedaan, ik had een heel schema gekregen zodat ik alles wat met F&B te maken had gezien had de eerste week.
Wat ik uiteindelijk deze dagen heb gedaan is niet veel, ja veel gekeken. Maar vooruit mam zegt dat je groot word door goed te kijken en te luisteren. Daar gaan we dan maar van uit :)

Trouwens ik zal even vanaf dag 1 beginnen:
eerste nacht geslapen in het hotel, elk uur wakker geschrokken met het gevoel: WAAR BEN IK?!
de volgende dag, heeeeel veel informatie gekregen, collega's ontmoet, tour gekregen door het hotel etc etc , en toen mijn toekomstige kamer bekeken.
Toen nog een nachtje in het hotel geslapen, heerlijk aan een stuk door.
volgende dag samen met Cynthia (loopt stage in hetzelfde hotel) verhuist naar onze kamers.
Toen met de taxi naar de supermarkt, spulletjes halen, taxi terug. taxi weer heen spulletjes halen taxi weer terug....
Ja in Nederland doe je zulke geintjes niet, maar een taxi kost hier ongeveer 50 cent voor zo'n ritje , dus daar moet je dan gebruik van maken he :)

Zondag rond gereden met de scooter, met als eindbestemming het strand. heerlijk wat uurtjes op het strand en natuurlijk een cocktail derbij. Ja en toen was het vroeg slapen, want de volgende dag moest ik om 6 uur op -_-.

Het scooter rijden is hier prima te doen trouwens. toen ik in de taxi zat vreesde ik hem echt daarvoor, want de enigste regel hier is dat er geen regels zijn in het verkeer. En dan rijden ze ook nog eens links.
Maar als je eenmaal op je scootertje zit en beetje links blijft rijden, valt het allemaal wel mee.

doordeweeks dus steeds gewerkt, daarna wat eten gehaald en de eerste avonden vooral lui. Toen woensdagavond met Thomas ( loopt ook stage in hetzelfde hotel) en Cynthia uiteten geweest, langs strand gewandeld en nog een drankje gedaan in een heel luxe hotel. Mijn favorietje wijntje, de Sauvignon uit New Zeeland, koste daar 180.000 rupiah, dat is dus ongeveer 12 euro . de rekening van 3 drankjes was duurder dan ons etentje.

Donderdag ook weer ergens gegeten en wat drankjes gedaan.
en gisteren weer lekker gegeten bij een restaurant/bar waar we in deze week al 3 keer zijn geweest... Wat drankjes gedaan, en toen door naar een barretje wat zo ongeveer onze buren zijn.
Daar zal ik maar niet teveel over vertellen maar samengevat was het:
Donker, Karaoke, Vals, Bier, Vies, vrouwen met te korte jurkjes, ennuh ojaah prachtige Indonesische muziek.
Top avond dus ! haha

ik ben benieuwd wat maandag weer brengt, maar nu eerst nog heerlijk een dagje vrij !


  • 02 September 2014 - 02:15

    Pleunie:

    Oeeeeeh wat leuk! En wat een mooie foto's.
    En Oeeeh wat zie ik veel "drankjes doen" voorbij komen!
    Niet ander dan in Nederland ofwel ;)
    Ben al benieuwd naar je volgende verslag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meta

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4968

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage lopen in Bali

Landen bezocht: