50 Days left - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Meta Otter - WaarBenJij.nu 50 Days left - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Meta Otter - WaarBenJij.nu

50 Days left

Door: Meta den Otter

Blijf op de hoogte en volg Meta

12 December 2014 | Indonesië, Ubud

Hoi lieve allemaal,
Mijn vakantie zit er weer op ! wat een geweldige tijd heb ik gehad met me ouders en me zus :)
Als je me vraagt wat we in die tijd allemaal gezien hebben, ben ik nog wel even bezig. Dus weer een korte ( zo kort mogelijke) samenvatting voor diegene die het willen weten !
We hebben 4 tours gedaan met pak Ketut. Pak Ketut is een geweldig lieve man die ik had leren kennen tijdens de tour toen bart en ik de vulkaan gingen beklimmen. Ik had zijn visite kaartje nog , en tour 1 was gepland! Zo volgde er dus nog meerdere en ook een etentje bij hem thuis.

Wat we hebben gezien tijdens de tours: heeel veel tempels zoals pura uluwatu, tanah lot, rocky temple, royal family temple en nog veel meer. Rijstvelden in tellaganagang en tabanan. De grootste waterval in Bali (gigit waterfalls). We hebben de kopi luwak geproeft. De traditionele dansen gezien: kecak, lengong, barong en fire dance. We hebben in meerdere dorpen gezien hoe ze het hout en het zilver bewerken, hoe ze de schilderijen maken. Dus genoeg cultuur gesnoven !

Alieke en ik hebben mogen poseren in het GWK cultural park. Daar waren wij de grootste toeristische attractie volgens mij. We zijn naar turtle island gegaan, waar ik iedereen op zijn hart druk om noooooooit heen te gaan. Gewoon vreselijk , maar ook echt hoe ze daar met dieren om gaan.
Verder hebben we geshopt in seminyak en in Bali Galleria (groot winkelcentrum). We hebben heerlijk gegeten op het strand met zonsondergang in jimbaran. Gegeten in seminyak op het strand tijdens een storm, maar uiteindelijk nog heerlijk onder de parasolletjes mogen zitten toen de storm weer voorbij was. Waar de verkopers ons allemaal leuke lampjes aan wilde smeren, waardoor papa nu in bezit is van een laserpen en alieke en ik van een leuk lampspeeltje die we hoog in de lucht kunnen schieten.

Mijn pakjesavond was dit jaar wat anders natuurlijk. Maar we hebben er een goede avond van gemaakt. Zo zijn mama , ik , cynthia , thomas en collega’s naar het weeshuis gegaan om de kindjes te voorzien van ladingen speelgoed en boekjes. We waren de avond ervoor naar een grote speelgoedzaak geweest en boekenwinkel, om alles in te slaan.

En mijn verjaardag heb ik heerlijk rustig gevierd, met een ontbijtje in het hotel waar ik werk. Tot eind van de middag heerlijk rood geworden op het strand. Toen 2/3 uur in de salon genoten van massages, pedicure, manicure noem maar op. Toen een aperitiefje genomen bij de bamboo bar en toen heerlijk gegeten bij Elsewhere. Dusss je hoort het, niks te klagen.

Nu maar weer aan het werk , om de 90 daagjes te voldoen voor mijn studie :D

Ennnn mijn vliegreis terug staat weer gepland, 31 januari zal ik bali gaan inruilen voor het koude maar heerlijke rosmalen  Dat betekent dat ik dus nog maar anderhalf maandje heb (of tegaan heb, het is maar hoe je het bekijkt ;) )

Ojaah mijn eerste carnavals outfit heb ik al klaar. Hoezo verlang ik naar carnaval ? !

Iedereen een geweldige kerst en oud en nieuw gewenst ! ik zie jullie snel xxx

  • 12 December 2014 - 14:13

    Hanneke:

    Hey Metaa! Wat leuk om te lezen allemaal zeg :) Wens je nog heel veel plezier de laatste paar weekjes geniet er nog maar van. tot snel bij bottles! X

  • 12 December 2014 - 18:55

    Gerjon Verhagen:

    nou gezellig geweest hoor ik wel zijn pap en mam al weer terug naar huis?
    jammer dat pleuni er niet bij kon zijn zou geweldig zijn geweest toch?
    maar goed het is zo januarie en dan zie je haar weer hier in het koude nederland?
    kan meevallen en anders doen we speciaal voor jou de kachel aan . geniet er nog maar even van,en maak je project maar lekker af en tot snel groetjes van ons

  • 12 December 2014 - 18:57

    Anja Van Heugten:

    Hoi Meta,wat een super tijd heb je gehad zo samen met je ouders en je zus.
    Nog even volhouden,en ook wij zien ernaar uit om je weer bij Bottles te ontmoeten.
    Ok voor jou vast een hele fijne kerst en fijne jaarwisseling.xx

    En voor je t weet loop je alweer in je outfitje rond, hier bij bottles.

    Groetjes uit Rosmalen.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meta

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 4999

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage lopen in Bali

Landen bezocht: